Pälsmössa

I natt vaknade jag av att jag var så varm att svetten bara rann nedför nacken och i min sömnförvirring upptäcker jag Gucci som ligger som en pälsmössa runt mitt huvud och snarkar som bara en liten kattdiva kan snarka. Jag önskar att jag hade kunnat föreviga det på kort, men ni får tro mina ord:)

Jag hade låtit dörren stå uppe i natt, Husse är i London på mässa, så det känns tryggare med öppen dörr(och så är det ju inte varje natt jag får ha katten i sängen). Och såklart tog Gucci chansen att få sova i Mattes säng.

Imorse när klockan ringde kl 8, flög hon lika högt upp i luften som jag och såg allmänt morgontrött ut där hon satt och gäspade på sängkanten. Jag tror Gucci tycker det är mysigt när Husse är borta. När det bara är vi två. Precis som det var förr i tiden i den lilla lägenheten i Halmstad, där hon och jag delade på kinesiska räkor och tittade på TV tillsammans, utan inkräktare:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0