Gucci vs Husse 1-0

Gucci har lagt sig till rätta i mitt knä när jag sitter och läser korrektur vid datorn medan Husse är och jobbar några timmar. Jag tror inte jag vet någon som är en sådan livsnjutare som Gucci är, hela hon utstrålar att livet är underbart i hennes lilla kattuniversum.

Och inget kan heller stressa henne. Ett exempel från denna morgon - den eviga revir- och maktkampen mellan Husse och Gucci, det tar sig uttryck som en form av syskonkärlek.

Husse kastade en handduk på Gucci i morse(bara för att jävlas antar jag och för att skrämma henne lite).

Tror ni att han lyckades?


... Nej såklart inte. Gucci satt bara kvar och tittade på honom med sin alldeles egna "är du dum i huvudet"-blick och "tror du jag frivilligt flyttar mig"-blick.
Husse blir helt frustrerad: "Hun er ikke bange for mig mere"(hon är inte rädd för mig längre), säger han uppgivit och anser sig halvt besegrad. 
Nej jag tror heller inte Gucci ser honom som ett hot längre. Han är bara den där irriterande människan som ibland tar all uppmärksamhet från Matte och som hon har bestämt sig för att ignorera totalt.

Haha, det är inte lätt att vara Husse med en sådan envis och bestämd katt som ignorerar honom som om han var luft.


Livet är underbart!

... men Matte är bäst såklart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0