Gucci - den stora tänkaren



Just på det här kortet ser Gucci väldigt filosofisk ut och det gör hon rätt ofta faktiskt. Hon är, enligt sig själv, bättre vetande och helt säker på att hon har löst gåtorna filosofer i 1000-tals år har diskuterat utan att hitta svaret. Gucci vet, så är det bara. Sokrates och Platon släng er i väggen, inget går upp mot Guccis kattfilosofi.

"Hönan eller ägget. Vem kom först?" - okänd
- Och vem bryr sig, jag äter inte kyckling.

"Vad är rättvisa?" - Sokrates
- Rättvisa är att jag ska få äta vad jag vill och sova vart jag vill, alltid!

"Alla människor har ett naturligt begär efter kunskap" - Aristoteles
- Alla katter har ett naturligt begär efter nyskalade räkor!

"Jag tänker, alltså finns jag till." - Réne Descartes
- Jag spinner alltså finns jag till

"Människan föddes fri och är överallt i bojor." - Rousseau
- Jag är alltid fri förutom när Matte tycker att jag ska gå i koppel i trädgården. Men gräset uppväger "bojan".

"Frihet, jämlikhet, broderskap." - Rousseau
- Frihet, kattmakt, divalater!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0