Morgonstund har guld i mun

Det är tidig morgon i det dansk-svenska hemmet när Matte smyger ur sängen. Husse sover fortfarande och snarkar till när Matte sträcker sig efter morgonrocken. Just i det ögonblicket som Matte öppnar sovrumsdörren hörs en liten bjällra under matsalsbordet och ljudet av små tassar kommer närmre och närmre. Gucci sträcker på sig med sömndruckna ögon. Det är alldeles för tidigt för små kattdivor, men å andra sidan, vem har tid att missa möjligheten att få lite krubb?




... Men torrfodret för "lätt överviktiga katter i övergångsåldern" ratades totalt när Gucci fick syn på Mattes frukost.


Hon sätter sig på stolen bredvid Matte och ser oskyldigt söt ut.

- Ge mig, ge mig! Jag vill ha!

- Gucci, du vet ju att du ska tänka på vikten. Fet yoghurt är inte lämplig föda när man har något hekto för mycket runt magen!




Men det kan Gucci inte alls förstå, hon blänger surt och verkar muttra:

- Kallar du mig tjock? Grekisk yoghurt med akacihonung är ju gott, hur kan du göra så mot mig?

Hon spelar martyrrollen till fullo och Matte ger upp.

- Ja ja, du får slicka tallriken, suckar Matte och ett leende sprider sig över Guccis små kattläppar.



GUCCI vs MATTE 1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0