Lördagsmorgon

Det är nästan helt tyst och stilla i huset, det är bara kaffeapparaten som spottar och fräser och sprider en doft av bryggda kaffebönor i huset.

Endast Gucci och Matte är vakna.

Matte och Gucci har kelat i 10 min - detta är vår egentid utan Husse och den njuter hon alltid.
Jag släpper ned Gucci på golvet och öppnar en portionspåse av Coops egna märke. Gucci synar den billiga kattmaten på tallriken och tittar upp på mig och verkar fråga om jag menar allvar. Hon suckar lite lätt(ja hon suckar faktiskt), slickar av lite sås och börjar sedan sin vandring genom huset; hoppar upp på fönsterbrädan, tittar ut, hoppar ned igen och går vidare.


Gucci på vift

Detta verkar vara en form av inspektion, att hon kollar att allt är lugnt och att hon inte missar någon spännande happening utanför fönstret så här tidigt(tidigt för att vara lördagsmorgon)!

Nu ska Matte äta frukost och dricka en kopp kaffe och inte lär hon få ha den i fred.
Detta(se bilden) hände igår när Matte åt en getostmacka framför datorn. Vips så kom den lilla tasssen fram och tassade på mackan och sekunden efter gled det ned lite getost. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0