Vissa har det bra...

Medan Matte har stressat som en tok idag för att hinna färdigt med en text innan deadline och har svettats på grund av stress och att datorn har låst sig, har Gucci däremot tagit det coollugnt. Ja hon har till och med slappat mer än hon brukar. Och skulle man sätta en stegräknare på henne idag, har hon nog max kommit upp på 25 små kattsteg. 

Ibland tittar hon upp på mig från högen av "gammal soffa" som ska till soptippen och så ler hon med ett självbelåtet leende. "haha jag kan slappa hur mycket jag vill. Jobba du och se till att du får pengar till min dyra kattmat."



Nu har hon flyttat sig cirka 1 meter till gästsängen inne i kontoret och hon kan knappt hålla ögonen öppna, gu' vad skönt det är att sova när det regnar ute och det är tyst och lugnt i huset!



Hon skulle bara veta att jag om 15 minuter har tänkt ta fram dammsugaren. Då är det slut på lugn och ro och jag garanterar er att hon flyttar sig mer än 1 meter denna gången = den dagliga motionen:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0