Att jobba hemifrån har sina utmaningar...

Vem kan tacka nej till kaffe, belgisk choklad och en spinnande katt i knät när man sitter och jobbar? Så länge hon stannar i knät är det jättemysigt.. men....just nu trampar hon runt och stryker sig mot skärmen och bokstavligen ligger över tangentbordet och spinner så att hela tangentbordet skakar.

Hon gör verkligen allt för att få uppmärksamhet idag. Och inte kan jag flytta på henne heller, det har jag inte hjärta till. Speciellt inte när hon tittar på mig med sina stora kattögon och spinner: "Är jag inte det sötaste du vet, sluta jobba och kela med mig istället. Jag vet att du vill det hellre än att svara på dina jobb-mejl". Det slutar med att jag med ett tappert försök skriver med pekfingret och sedan puttar henne lite lätt åt sidan, så att hon åtminstone inte ligger rakt över bokstavstangenterna. Nu sover hon sött med huvudet på den bärbara och drömmer söta drömmar, kanske om grannkatten eller om saftiga jätteräkor serverade vid bordskanten.  



Visst är hon söt?

Kommentarer
Postat av: Erica

Hon är riktigt söt! Ett riktigt charmtroll skulle jag vilja säga :)

Hoppas allt är bra med er förövrigt!

Kram

2009-10-21 @ 18:24:37
Postat av: Hanna

Javisst är hon söt! Allt bara bra här, höstkallt och fina färger överallt. Sista finishen med badrummet snart klart annars rätt lugnt. Hoppas du har det bättre nu. Kram

2009-10-21 @ 18:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0