Ikväll är det Brolle, boeuf bourguignon och en shiraz

Gucci svansar runt mina fötter i köket och hoppas på att få en smakbit till. I köket sprider sig doften av rödvin, timjan och vitlök i en härlig symbios. På stereon spelar Brolles debutalbum och i soffan sitter min man och väntar på att kvällsmaten ska bli färdig. Känner mig lite som en hemmafru på 50-talet, men idag gör det inte så mycket. För idag hade jag gärna stått i köket med pärlhalsband och högklackat, jag blev otroligt inspirerad till fransk matlagning efter att ha sett Julie & Julia igår och matlagningslusten är på topp, såklart med massor av smör och vin. 

Nu är det bara ½ timme kvar tills vi äntligen kan slå oss ned och njuta av maten efter 2 timmars väntan. Gucci lär inta första parkett på stolen bredvid det uppdukade bordet och försöka få en bit till.






Kalvkött till världens bästa kissemiss


Ångande gryta med boeuf bourguignon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0