Om blickar kunde döda...

Nu doftar det Ajax med syréndoft i hela huset, parkettgolvet(läs laminatgolvet:)) glänser och spindelväven är ett minne blott, Matte har slitit hårt i flera timmar för att få huset att skina. Gucci däremot är skitsur och det brukar hon vara cirka 2-3 gånger i veckan. Så snart jag tar i dammsugaren viker hon bak öronen och blänger på mig som om jag hade gjort henne något ont, sårat henne djupt.

Just nu ligger hon med huvudet i blomkrukan och ser argt på mig när jag far runt med dammsugaren. Men jag förstår henne. Ljudet som den lilla gula dammsugaren från Siemens avger är ju inte det mest avkopplande ljudet direkt och det stör med största sannolikhet hennes dyrbara skönhetssömn. Men vill hon ha rena golv att sträcka ut sig på, så får hon ju stå ut...

Ha en skön höstsöndag önskar jag och arga Gucci! 



Bild: Gucci på fönsterbrädan, så där sur som bara hon kan vara. På denna bild kan man också se att matte behöver putsa fönstren innan vintern...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0