Soft söndag

Vi har varit husliga idag, jag och Gucci, eller ja i alla fall jag. Gucci har sovit och ätit största delen av dagen. Största kraftansträngning för hennes del var nog krafsandet i kattlådan, innan hon återvände till "sleep mode" på fönsterbrädan.

Nu är äppelkrämen kokad och tvätten vikt, jag tycker själv att jag har varit extremt huslig idag. Gucci däremot, letade rätt snart upp varmaste platsen i huset, efter att hon tiggt vid diskbänken i cirka 5 minuter och besviket konstaterat att det inte var den läckra köttbiten hon hoppats på, utan äpplen i långa rader. Och såklart som köttälskande katt ser man ju inte lyxen av egenplockade och kokta äpplen. 

Här, som ni kan se på bilden, har hon legat de senaste 30 minutrarna till tonerna av Sophie Zelmani(Gucci hade nog helst avstått helt från musiken, jag kan se att hennes öron irriterat försöker lokalisera "oljudet" i sömnen) och doften av kanelkryddad äppelkrämskokning sprider sig i huset.

Ikväll kommer husse hem från en helhelg i Köpenhamn, Gucci är lyckligt ovetande att hon återigen får konkurrens om uppmärksamheten.

Ha en god söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0